امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نرخ اقلام اساسی در بازار مشهد در هفته‌ای که گذشت | هرکیلو برنج ایرانی چند؟ (۴شهریور۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۸۱۰۳۰
  • ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
نرخ اقلام اساسی در بازار مشهد در هفته‌ای که گذشت | هرکیلو برنج ایرانی چند؟ (۴شهریور۱۴۰۲)
در هفته گذشته نرخ اقلام اساسی در بازار با ثبات قیمتی همراه بوده است، اگرچه با نزدیک شدن به دهه آخر صفر و افزایش سفرها به مشهد این احتمال وجود دارد که در برخی اقلام پرمصرف شاهد افزایش قیمت باشیم.

به گزارش شهرآرانیوز، اقلام اساسی پرمصرف موجود در بازار در هفته گذشته آن‌چنان نوسان قیمتی را تجربه نکرده است. قیمت مـرغ گوشتی در بازار با توجه به افزایش تولید و نیز گرمای هوا و مقرون به صرفه نبودن نگهداری مرغ زنده روند کاهشی مشهودی از اوایل هفته گذشته داشت و به قیمت مصوب ۷۳هزارتومان و حتی کمتر از قیمت مصوب عرضه شد. روند کاهشی این بازار به نظر ادامه خواهد داشت، اما با توجه به در پیش بودن دهه آخر صفر و نیز افزایش ورود زائر به مشهدمقدس پیش‌بینی می‌شود تقاضا افزایش ناگهانی داشته که ممکن است با افزایش قیمت مرغ نیز مواجه شویم و از حالا باید به فکر این موضوع بود. از هفته گذشته تاکنون تغییری در وضعیت و قیمت مرغ مشاهده نشده و جو آرامی در بازار حاکم است.

برنج هم در این هفته که گذشت افزایش قیمتی نداشته است به‌طوری‌که هر کیلو برنج ایرانی طارم ۹۰هزار تومان، برنج هاشمی ۸۵هزار تومان، برنج پاکستانی ۶۱هزار تومان، برنج تایلندی ۱۹هزار تومان، برنج هندی ۵۱هزارتومان و برنج(داخلی) خزر ۴۵هزارتومان عرضه شده است.

افزایش ۶ تا ۸درصدی قیمت گوشت گوساله در بازار مشهد

با توجه به کاهش دام زنده در چند سال گذشته و همچنین وضعیت نامناسب خوراک دام به جز سویا که باعث کاهش عرضه شده شاهد افزایش قیمت گوشت قرمز با شیب نسبتاً تند بوده‌ایم. اما در یک هفته اخیر تغییر چندانی در قیمت گوشت نبوده است که اگر به همین منوال پیش برود شاهد کاهش قیمت گوشت در ایام آتی خواهیم بود. لازم به ذکر است که قیمت گوشت گوساله نسبت به هفته گذشته حدود ۶تا۸درصد افزایش داشته است.

پیش‌بینی افزایش مصرف نان با نزدیک شدن به دهه آخر صفر

در حوزه آرد و نان باید گفت شروع فصل سفر‌های زیارتی و تابستانی باعث افزایش تقاضا و ایجاد صف‌های طولانی در نانوایی‌ها شده است. در ماه جاری با افزایش نظارت‌ بر فعالیت نانوایی‌ها، افزایش سهمیه آرد برخی نانوایی‌ها و افزایش ۴۰درصدی قیمت نان تا حدودی خواسته‌های نانوایی‌ها برآورده شده است.

ثبات قیمتی در بازار حبوبات

اقلام غذایی مانند برنج، حبوبات، روغن و ... دارای وضعیت مناسبی بوده است، اما چند روز اخیر حبوبات و انواع برنج (ایرانی و پاکستانی و...) به جز عدس (رشد ۶درصدی) تغییر چندانی نداشته است. بر این اساس نخود در بازار با حدود قیمت ۴۷هزار تومان، لوبیاچیتی ۶۷هزارو۵۰۰تومان، لوبیا قرمز ۵۶هزارو۵۰۰تومان، لوبیاسفید ۷۲هزار تومان، لپه ۴۰هزار تومان و عدس ۴۷هزار تومان عرضه شده است.

همچنین در بازار روغن نباتی ۵کیلویی ۲۹۰هزار تومان بوده که نسبتا کاهش قیمت داشته است. روغن ۱۶کیلویی بهشهر همچنین با افزایش قیمت جزئی ۸۷۰هزار تومان، روغن مایع آفتابگردان لادن ۸۱۰گرمی ۵۶هزار تومان، روغن مایع سرخ‌کردنی معمولی بهار ۵۲هزار تومان و روغن نیمه جامد معمولی ۴.۵کیلویی ۲۴۰هزار تومان عرضه می‌شود.

کاهش قیمت شکر در بازار اما گران‌تر از نرخ مصوب

تخم‌مرغ نیز فعلا کمبودی در بازار ندارد. اما در تاریخ ۱۷مرداد شاهد افزایش حدود ۷تا۸درصدی قیمت تخم‌مرغ به‌علت صادرات بوده‌ایم. هم اکنون قیمت تخم‌مرغ در بازار از قرار هر کیلو ۴۸هزارتومان تا ۴۹هزارتومان است.

درخصوص شکــر با توجه به اینکه سهمیه شکر تخصیصی در اختیار ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای هیئت‌های مذهبی و مراسم سوگواری قرار گرفته و همچنین برخی از واحد‌های صنفی مرتبط از قبل به فکر تهیه شکر بوده و با توجه به افزایش تقاضا و کمبود عرضه با روند افزایش قیمت عرضه می‌کنند، در حال حاضر قیمت شکر در بازار تا ۳۲هزارتومان از قرار هر کیلو است که نسبت به چند روز گذشته کاهش داشته اما بازهم نسبت به قیمت مصوب گران‌تر است. در چند روز اخیر قند شکسته و نبات افزایش قیمت ۱۰درصدی نیز داشته است.

فراوانی میوه زیر سایه نبود تقاضا

بر اساس بازدید از بازار میوه و تره‌بار شاهد فراوانی میوه بودیم که طبق گفته فروشندگان دلیلش بالابودن سطح زیر کشت کشاورزان به علت استفاده از روش‌های نوین آبیاری به‌صورت بارانی و قطره‌ای و بالابودن راندمان تولید است، اما وضعیت نابسامان معیشتی مردم و نبود قدرت خرید یکی از دلایل مهم این موضوع است.

در مورد لاستیک خودرو نیز با توجه به اختلاف قیمت بازار و قیمت مصوب که دلیل آن سبدی‌فروشی (به نوعی فروش اجباری) کارخانه‌های لاستیک (عرضه لاستیک‌های پرمصرف به همراه لاستیک کم‌مصرف) و نیز ایجاد انبار‌های خانگی (مصرف‌کننده) و قیمت‌های فرمایشی گاهاً زیر قیمت مصوب از طرف نمایندگی‌ها (لاستیک‌های کم‌مصرف) شاهد افزایش قیمت لاستیک به‌خصوص پراید و پژو در بازار با اختلاف فاحش نسبت به قیمت مصوب هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->